Integrated Sistem Pemantauan Aduan Agensi Awam
  MAKLUMBALAS BARU   SOALAN LAZIM
  SEMAK MAKLUMBALAS   PEGAWAI DAFTAR
picture PROSES MEMBUAT ADUAN    
Aduan dipantau oleh Biro Pengaduan Awam, Jabatan Perdana Menteri
BR1M
perkhidmatan disediakan
spp berkaitan perolehan kerajaan
maklumbalas media
perbankan internet
perkhidmatan sms pinjaman perumahan
btn polisi hijau
btn polisi hijau

Kalendar

<<  April 2014  >>
 I  S  R  K  J  S  A 
   2  3  4  5  6
  7  8  91013
141617181920
21222324252627
282930    
kalender   Aktiviti Kalendar Terperinci

Statistik Pelawat

mod_vvisit_counterJumlah pelawat :18606926

Web Mobile

Imbas Kod QR untuk capaian Mobile.

qrcode
Kemaskini Terakhir: 18 Apr 2014 07:04
images
images
images
images
images
images
images
images
   
 


" CEPAT, TEPAT, MESRA, AMANAH "

MISI KHIDMAT PELANGGAN

Kami Warga Kementerian Kewangan
Komited Dalam Memberikan  Perkhidmatan Yang Cekap,
Telus Dan Berkesan Serta Menjamin Kepuasan Pelanggan
Dalam Mengurus Kewangan Dan Ekonomi Negara


Microsite MOF

  • PPAPK

  • MyProcurement

  • Rayuan Kastam

  • Bajet 2014

  • GST

  • MyResults

myprocurement
Laman mikro Pejabat Pendaftar Agensi
Pelaporan Kredit menyediakan
maklumat Akta Agensi Pelaporan Kredit
2010 (Akta 710),hak dan tanggungjawab
orang ramai dan agensi pelaporan kredit.
myprocurement
Portal MyPROCUREMENT merupakan gerbang
utama maklumat perolehan Kerajaan yang
akan memaparkan senarai iklan tender dan
keputusan tender terkini bagi setiap
Kementerian.
trk
Portal Tribunal Rayuan Kastam adalah sistem
atas talian untuk membuat rayuan terhadap
keputusan Ketua Pengarah Kastam.TRK
adalah badan bebas kehakiman dan keputu-
sannya boleh dikuatkuasakan sewajarnya.
bajet
Laman ini menyediakan pembentangan Ucapan
Bajet 2014 dan kemudahan muat turun teks
ucapan Bajet 2014, Laporan Ekonomi
2013/ 2014 dan Cadangan Anggaran
Perbelanjaan Persekutuan 2014.
gst
Laman mikro Cukai Barang dan Perkhidmatan
(GST) yang memperkenalkan nilai tambah cukai
ke atas penggunaan barang dan perkhidmatan.
Dapatkan penjelasan lanjut mengenai GST
di sini.
myresults
MyResults adalah menjurus kepada Bajet
Berasaskan Outcome (OBB). Portal ini
menyediakan pelbagai sumber rujukan, forum
dan perkembangan terkini.

Hubungi Kami

 

KEMENTERIAN KEWANGAN
Kompleks Kementerian Kewangan
No. 5 Persiaran Perdana
Presint 2, Pusat Pentadbiran
Kerajaan Persekutuan
62592 WP Putrajaya
Tel: 03-8000 8000
Fax: 03-8882 3893/03-8882 3894
Emel: pro@treasury.gov.my

Aduan dan Pertanyaan

Maklum Balas

MEDIA DAN GALERI

video
KOLEKSI VIDEO
audio
KOLEKSI AUDIO
galeri
eBULETIN
akhbar
FOTO ALBUM
Koleksi Ucapan
UCAPAN
koleksi akhbar
AKHBAR

 

WCAG 2.0 (Level AA)

Valid XHTML 1.0 Transitional

 

Majlis Penyampaian Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta

 

Oleh

Tan Sri  Nor Mohamed Yakcop
Menteri Kewangan II


16 Ogos, 2005

 

 


Y.Bhg Dato' Mani Usilappan
Ketua Pengarah Penilaian

Y.Berusaha Haji Abdullah Thalith Md Thani
Timbalan Ketua Pengarah Penilaian I

Y.Berusaha Encik Lim Kim Hoe
Timnalan Ketua Pengarah Penilaian II

Y.Berusaha Dr Rahah Ismail
Pengarah Institut Penilaian Negara (Inspen)


Pegawai-pegawai kanan jabatan


Tetamu-tetamu kehormat


Penerima-penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Tahun 2004


Tuan-tuan dan Puan-puan sekelian


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan  Salam sejahtera.


Bersyukur kita ke hadrat Allah s.w.t kerana dengan limpah kurnianya dapat kita bersama-sama dalam satu majlis yang sangat bermakna iaitu Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang tahun 2004 bagi Jabatan Pernilaian dan Perkhidmatan Harta. Saya mengucapkan terima kasih kepada Y.Bhg Dato’ Mani dan JPPH kerana menjemput saya ke majlis ini. 


2.  Hari ini kita cabaran globalisasi yang tiada sempadan. Keperluan pelanggan sentiasa berubah dan mereka sentiasa mahukan yang terbaik. Cabaran dan saingan kini tidak lagi hanya terhad daripada persekitaran atau cabaran tempatan sahaja. Jika sesebuah organisasi itu gagal menangani cabaran berbentuk global ini, maka besar kemungkinan kewujudan atau existence  organisasi itu akan tercabar. Sehubungan itu, sebagai sebuah organisasi yang dinamik, saya percaya JPPH juga sentiasa ingin selari dengan perkembangan semasa dan kekal relevan.

3. Kerajaan sangat mementingkan perkhidmatan yang cemerlang kerana tanpa kecemerlangan kita tidak akan mampu berhadapan dengan cabaran globalisasi. Untuk membolehkan kita sentiasa mampu bersaing secara global, kerajaan sentiasa peka terhadap keperluan latihan kakitangannya. Sehubungan itu, kerajaan telah menyediakan dasar latihan sumber manusia sektor awam melalui Pekeliling Perkhidmatan bilangan 6 tahun 2005. Antara lain pekeliling itu menetapkan supaya jabatan atau organisasi menyediakan sekurang-kurangnya satu peratus daripada bajet tahunan untuk keperluan latihan. Saya berharap kakitangan JPPH akan menggunakan sebaik-baik kesempatan yang disediakan untuk menimba sebanyak mungkin ilmu melalui peluang latihan yang disediakan. 
Tuan-tuan dan Puan-puan sekelian.

4. Selain langkah-langkah yang disebutkan, untuk memantapkan lagi sistem penyampaian selari dengan keperluan pelanggan dan organisasi, JPPH juga hendaklah sentiasa berusaha memberikan nilai tambah dalam perkhidmatan yang diberikan. Misalnya, jika dahulu maklumat pasaran harta yang diberi adalah maklumat mentah atau raw data tetapi kini maklumat yang boleh diberi ialah maklumat yang dianalisis dan sedia untuk digunakan oleh pelanggan.

5. Saya yakin dengan adanya kakitangan yang berdedikasi, berdisiplin dan berpengetahuan, tidaklah sukar untuk JPPH meningkatkan sistem penyampaiannya selaras dengan keperluan semasa. Saya juga percaya bahawa sebagai sebuah jabatan yang mantap, JPPH akan mencapai wawasannya untuk menjadi organisasi penilaian dan perkhidmatan harta bertaraf antarabangsa.

6.  Sya juga ingin mengingatkan bahawa sikap merupakan perkara yang penting dalam meningkatkan sistem penyampaian kita. Sikap yang positif, seperti sikap yang mengutamakan kerja, hendaklah dipupuk dan diamalkan. Kita perlu sentiasa menjalankan tugas dengan penuh sopan, jujur dan sabar. Jika tugas dapat dilaksanakan dengan sempurna dan disertakan pula oleh ciri-ciri ini, barulah kita boleh merasa puas dengan prestasi kita.

7. Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan setinggi tahniah dan syabas kepada penerima-penerima Anugerah Khidmat Cemerlang 2004. Semoga anugerah ini akan menjadi perangsang untuk meningkatkan prestasi kerja masing-masing.

Sekian, terima kasih.
Wabillahi taufiq walhidayah
Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.


16 Ogos 2005

 

Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox 3.6 dan Internet Explorer 8.0 dengan resolusi skrin 1024x768.
Anda memerlukan perisian Adobe Flash Player   dan Adobe Acrobat Reader untuk paparan sesetengah aplikasi di portal ini.
Hak Cipta © 2011, MOF. Hakcipta Terpelihara
Dibangun dan disenggarakan oleh Bahagian Pengurusan Teknologi Maklumat, Perbendaharaan Malaysia.


logo